Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Energiaszint emelése

Ahhoz hogy hatékonyan tudjuk  használni  az energiákat, elsősorban a saját energiaszintünket kell megemelnünk.

Az alábbi meditáció segít ennek eléréséhez.

Ha azt szeretnénk hogy megváltozzanak a dogok körülöttünk, először mi magunk kell megváltozzunk.

 

Csakrák erősítése:

Mindegyik csakra mantráját ismételjük 108-szor. Kezdjük a gyökércsakrával és haladjunk sorrendben felfelé, egészen a koronacskráig.

A csakrákhoz tartozó mantrák a következőek:

1.Gyökér csakra – Root Chakra| Muladhara - mantrája: LAM

2. Szex csakra – Sacral Chakra | Svadhistana - mantrája: VAM

3. Napfonat csakra – Solar Plexus | Manipura - mantrája: RAM

4. Szív csakra – Heart Chakra | Anahata - mantrája: JAM

5. Torok csakra – Throat Chakra | Vishuddha - mantrája: HAM

6. 3.szem csakra – Third Eye Chakra | Ajna - mantrája: AUM

7. Korona csakra - Crown Chakra | Sahasrara - mantrája: AUM

Ez a gyakorlat tisztítja és megerősíti a csakrákat, emeli az energiaszintet.

Om Mani Padme Hum mantra energiaszint emelésére:

           

 

Csakráinkat aktivizálhatjuk megfelelő rezgésszintű frekvenciákkal, binaurális ütemekkel, alábbiakban található néhány videó a gyengén működő csakrák erősítéséhez:

Gyökér Csakra:

Szex Csakra:

Napfonat Csakra:

Szív Csakra:

Torok Csakra:

Harmadik Szem Csakra:

 

 

Az energiszint légzőgyakorlatokkal is nagyon hatékonyan emelhető:

A teljes jógalégzés:

Ezt három különbözö légzés együttese alkotja: hasi légzés, középlégzés és felsőlégzés.
 

A hasi légzés az első és leg egyszerűbb légzéstípus. Ürítse ki a tüdejéből a levegőt. Belégzéskor figyelni kell hogy a tüdő alsó részébe kerüljön a levegő, és érezzük ahogy a hasfal előredomborodik. Ezután kilélegzünk.

A középlégzés hasonlóan kivitelezhető, csak itt a tüdő középső részét kell levegővel telíteni. Ilyenkor érezhető a bordák feszülése. Ezután kilélegzünk.

A felsőlégzésneél a tüdő felső részébe irányítsuk a levegőt, ilyenkor a vállak szoktak enyhén megemelkedni belégzéskor. Ezután kilélegzünk, ekkor a vállak visszasüllyednek a helyükre.

A teljes jóga légzés kivitelezése:

Helyezkedjünk el stabil tartásban, lehet törökülés, fél lótusz vagy egyszerüen egy széken. Ezután ürítsük ki a levegőt a tüdőből (kilégzés). Majd belégzéskor egyesítsük a három légzéstipust egy folyamatos légzéssé (hasi-közép-felsőlégzés) miközben gondolatban elszámolunk 8-ig. Majd fújjuk ki a levegőt, folyamatosan, has-közép majd a felső részből, miközben elszámolunk 8-ig.

Az elején napi 2 jóga légzés ajánlott, vagy max. 1 perc. Ezután hetente lehet emelni, míg eljutunk napi 7 percre, vagy amíg úgy érezzük hogy már eléggé feltöltődtünk.

A kilégzésnél szájon át is kifújható a levegő, de ezt inkább csak reggel prúbáljuk ki mert a tül erős energetizálás miatt álmatlanságot okoz.

 

Megfelelő Alvás

A szervezetnek szüksége van legalább napi 5-7 óra pihenésre, ezt legegyszerübben alvással lehet megoldani. Alváshoz segit a "fehér zaj", ha különböző agyfélteke kiegyenlítő binaurális hangokat is lejátszunk alvás vagy relaxálás közben (akár nappal, bármikor, munka közben is) akkor az nagymértékben erősíti az energetikai rendszert.

Agyféltekék kiegyenlítése, relaxálás Alpha hullámokkal:

Fehér Zaj, Alpha és Delta Hullámokkal, az asztrális test erősítésére: